Søren Skibstrup Eriksen er formand for Ingeniørforeningens Styregruppe for Miljø, Energi og Klima. Han er en af hovedpersonerne bag Ingeniørforeningens bud på en klimaplan, som i 2050 vil kunne reducere det danske CO2-udslip med 90 procent - og tilmed give samfundsmæssige besparelser i milliardklassen.
»Det kan godt undre mig, at energieffektiviseringer fra politisk side ikke bliver betragtet som et mere selvfølgeligt og offensivt værktøj til at sænke Danmarks CO2-udledning,« siger Søren Skibstrup Eriksen, der i øvrigt mener, at det er nemt og hurtigt at opnå energieffektivisering med eksisterende teknologier.
Du kan personalisere job så de bedre matcher dine skills og karriereønsker.
Log ind og opdater din profil for at se personaliserede job.
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard
Ok, jeg fik ikke svar. Mit spørgsmål var vist for dybdeborende/kritisk overfor klimaplanen!
Så jeg vil nøjes med at undre mig over, at en af IDA udvalgt energiekspert tror, at en forbrændingsmoter (i allerførste svar) hedder en eksplosionsmotor.
Og så savner jeg en begrundelse for SSE's antydning af, at brint-brændselscellebiler skulle blive et alternativ om nogle år. - Forventer SSE, at brint kan fremstilles mere effektivt, og at brændselsceller forventes af få væsentlig bedre virkningsgrad end nu?
Er de 70% incl. det ekstra elforbrug som en større elbilpark, samt en (voldsomt?) øget anvendelse af varmepumper vil medføre?
Er de 70% incl. det ekstra elforbrug som en større elbilpark, samt en (voldsomt?) øget anvendelse af varmepumper vil medføre?[/quote]
Tag et kig selv :
http://ida.dk/NEWS/DAGSORDENER/KLIMA/KLIMA...
Hvis vi overhovedet intet gjorde, ville Verden se ligesådan ud om 50 år. Det er simpelthen spild af tid med det CO2 hysteri.
De fossiler der er der bliver under alle omstændigheder brændt af.
"Da 70 % af elproduktionen i IDAs Klimaplan 2050 er baseret på vindmøller" Det er til at tude over!!
Er de 70% incl. det ekstra elforbrug som en større elbilpark, samt en (voldsomt?) øget anvendelse af varmepumper vil medføre?[/quote]
Tag et kig selv :
http://ida.dk/NEWS/DAGSORDENER/KLIMA/KLIMA...
[/quote]
Tak for link, Anders Jakobsen!
- Jeg formoder du mener der er 'sundere' for mig, selv at lede efter de skide data, end det var, for dig, bare at give dem, da du nu vidste hvor de fandtes!?!
Ja! Eller, Nej! Samt et link havde været fint" ;-)
Peter Hansen: Der er meget stor forskel på fortsat at brænde tæt ved 3000 Gton kul (3 Gton/år) plus 3 Gton/år olie, plus 2 Gton naturgas/år - så længe lager haves... - og så at begrænse forbruget vha. kernekraft og vedvarende energi, effektiviseringer og omlægninger......
Og om dit andet indlæg: Ja, IDA's såkaldte energiplan (med 70% el fra vind i 2050) er "til at tude over". - Jeg tuder dog mest, fordi det er MIN fagforening, der har pålagt udvalget at "vise" at dette kan lade sig gøre, når alle politiske, økonomiske og realistiske krav nedprioriteres passende, så kabalen går op. - Jo, hvis Jorden 80% sikkert ville gå under i år 2050 - uden denne rapport... - så ville jeg sgu være stolt af den.
Er de 70% incl. det ekstra elforbrug som en større elbilpark, samt en (voldsomt?) øget anvendelse af varmepumper vil medføre?[/quote]
Tag et kig selv :
http://ida.dk/NEWS/DAGSORDENER/KLIMA/KLIMA...
[/quote]
Tak for link, Anders Jakobsen![/quote]
Det var så lidt :)