Rettelse: jeg kommer i podcasten til at sige, at svolvindholdet i dieselolie skal være 0,2 procent fra i år - det rigtige tal er 0,5 procent.
Noget fodslæbende har verdens store rederier erkendt, at et insisterende politisk pres fra EU og andre store regioner gør det nødvendigt at retrofitte flåden med mere grønne teknologier til fremdrift. Men er det gas, ammoniak, sejl, elmotorer eller Flettner-rotorer, der er fremtiden? Det ser vi på i ugens Transformator.
Vel tilbage på land skal det også handle om elbiler. Vi tager tråden op fra forrige uges Transformator, hvor vi omtalte den lyd, som alle elbiler fra 1. juli næste år skal afspille, når de kører langsommere end 20 km/t eller bakker. Vi har samlet endnu flere nykomponerede lyde til elbiler, og her kan du høre, hvordan det kommer til at lyde ved et vejkryds, når det skifter til grønt, og en stribe elbiler sætter i gang.
Fik du hørt: PODCAST: Tesla bygger gigafabrik på rekordtid
Du kan finde flere podcasts på vores fokusside
Rettelse: jeg kommer i podcasten til at sige, at svolvindholdet i dieselolie skal være 0,2 procent fra i år - det rigtige tal er 0,5 procent.
Har det hidtigt være således at nøddeknækkeren skal være større.
Oceanbird med sejl er et godt skridt den rigtige retning 98% af fremdriften skyldes vind.
Flettner rotorer kræver energi for at rotere, men ja, de giver en energi besparelse.
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard