Otte år forsinket: Derfor gik det galt for Berlins skandalelufthavn
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Otte år forsinket: Derfor gik det galt for Berlins skandalelufthavn

PLUS.
Illustration: Asbjørn Svarstad/tu.no

Chefen for udbygningen sværger, at den problemramte tyske lufthavn åbner næste år, men mange tvivler på, at han kan levere varen.

Et værre kaos end den byggeplads, som Engelbert Lütke Daldrup for to år siden overtog det øverste ansvar for, skal man lede længe efter (se faktaboks med overblik). Den officielle åbning – som i november 2011 skulle finde sted med en storslået markering – blev et par uger før afblæst med en flov undskyldning

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

fra Berlins overborgermester, Klaus Wowereit, som udtalte, at «sikkerhed altid skal have højeste prioritet». Han var selv bestyrelsesformand – tilsyneladende uden at bemærke, at det meste gik galt med projektet et par kilometer sydøst for Berlin. Siden dengang er yderligere tre åbningsforsøg gået i vasken. Engelbert Lütke Daldrup omgivet af journalister i den lufthavn i Berlin, ha...