Orange genindfører bindingsperiode
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Orange genindfører bindingsperiode

Orange tog fejl, indrømmes det indirekte i en pressemeddelelse i dag. Teleselskabet med de franske rødder troede, at mobilkunder satte størst pris på høj kvalitet, værdiskabende tjenester, fleksible abonnementer og spændende indhold.

Derfor fjernede Orange den almindelige bindingsperiode, som binder mobilkunderne til teleselskabet i seks måneder efter, at de har købt en ny mobiltelefon. Det skete 1. februar i år. I dag genindfører Orange bindingsperioden - en erfaring rigere.

»Der skete det, at vi pludselig fik en ny type kunder, som vi aldrig havde set før. Men ganske kort efter opsagde de abonnementet med den begrundelse, at de skulle bruge deres nyindkøbte mobiltelefon hos en anden teleoperatør,« siger salgsdirektør Mads Staunskjær, Orange.

Der var nemlig omkostninger forbundet med de mange nye kunder, men ingen fortjeneste.

»Dels skal vore forhandlere have provision. Og dels har vi omkostninger på at validere de nye kunder, for eksempel i CPR-registret, kreditinformation og så videre. Det gik den forkerte vej,« siger han.

Orange er samtidig skuffet over, at de øvrige teleselskaber ikke fulgte trop og fjernede deres bindingsperioder, så markedet kunne blive frit og gennemskueligt.

»Vi håbede på, at vore kolleger blandt de store teleselskaber havde samme syn på sagen. Og at de ville følge os, lige som de gjorde, da vi afskaffede tilskuddene på mobiltelefoner i november. Men det har de ikke gjort,« siger han.

Eksperimentet har kostet nogle penge; hvor mange har Mads Staunskjær ikke regnet på.

»Det er den slags, man betaler for at være innovativ. Det er de slag, markedet giver,« siger han.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten