Odense går i luften med førerløse flyvende taxier om få år


Nu forventer både flere virksomheder, Odense Kommune og dronetestcentret H.C. Andersen Airport at tilbyde flyruter mellem Danmarks tre største byer via droner inden for de næste to til tre år, skriver TV2 Fyn.
De såkaldte eVTOL’s vil Odense have til at agere som en flyvende taxa, med der er plads til seks personer.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Jeg troede kommunerne havde nok at gøre med at drive kommunen fornuftigt. Er det overhovedet en kommunes opgave at investere noget i sådan en flyrute?
Er politikerne trætte af togforbindelsen til København?
De kommer vel før eller senere - netsøg 'taxa drones' - med alle de miljø- og sikkerhedsproblemer, dette giver.
DK savner nogle store, kvalificerede NGO'ere, der kan følge med i denne slags proaktivt. Techsikkerheds- og miljøudfordringer generelt taler for, at sådanne NGO'ere skal være af Ældresagen-kaliber mht. medlemsgrundlag, men gerne noget mere rørige i flere henseender.
Virker jeres bullshit-detektorer stadig? Min er lige stået af. Jeg tror, den blev overbelastet, da jeg læste artiklen.
JA! - jeg blev bare for traet til umiddelbart at kommentere paa det....
Virker jeres bullshit-detektorer stadig? Min er lige stået af. Jeg tror, den blev overbelastet, da jeg læste artiklen.
Hvorfor er det lufthavnen, der udtaler sig?
Lufthavne driver ikke flyruter. Flyselskaber driver flyruter.
Der står intet konkret om noget flyselskab, der vil drive ruten.
Hvorfra kommer flyene?
Et flyselskab behøver fly.
Der står intet konkret om disse fly. Blot lidt tågesnak om, at mange er ved at udvikle noget, der måske bliver til noget.
Hvorfor regner Naviair billetpriser?
Naviair leverer flyveledelse. Hvorfor er det Naviair og ikke et flyselskab, der regner på billetpriser?
I mine øjne lugter det her lige så meget af vaporware og bullshit, som hvis en dansk borgmester annoncerer, at de regner med at have et kraftværk med MSR-reaktor i drift i kommunen om X år.
Mon de så udvider letbanen med et spor til flyvepladsen? ;-)
Muligvis, hvis du bebor ét af de områder hvor støj er specielt uønsket.Kan vi ikke bare sige nej tak til sådan en støjforudrening på forhånd?
"Midt i byen" er sikkert ikke omfattet heraf.
Ubers larmer en del, men i en højde af 400 meter, skulle den ikke larme meget.Skal vi gætte på at sådan en drone larmer cirka ligesom en helikopter ?</p>
<p>Kan vi ikke bare sige nej tak til sådan en støjforudrening på forhånd?
Ubers har pilot ombord i første omgang, fordi at loven ikke tillader andet.
https://www.youtube.com/watch?v=nwZNe1rIo0s
Måske er luftskibe løsningen:https://www.youtube.com/watch?v=h0hpcpnWAsQ
Fordelen ved at bruge droner er, at de kan lette og lande vertikalt, og giver passagererne mulighed for at lande midt i byen i stedet for først at lande i en lufthavn.
Skal vi gætte på at sådan en drone larmer cirka ligesom en helikopter ?
Kan vi ikke bare sige nej tak til sådan en støjforudrening på forhånd?
130 km i fugleflugt ,,,,
20 minutter? Der er 175 km fra Odense til København - så det må vel næsten være dobbelt tid eller flyvehastighed?