Nye signaler tvinger godsoperatør til kæmpe omvej: Skal køre 181 kilometer længere

PLUS.
DB Cargos 40 år gamle MZ1400-lokomotiver skal ombygges for at kunne køre på det nye signalsystem. Når DB Cargo tager det første tog ud til ombygning til juni, går der 18 måneder, før det igen kan bruges på skinnerne. Illustration: wikiawrider | Wikimedia Commons

Ruten fra Fredericia til Herning kan blive næsten dobbelt så lang for DB Cargo, når næste etape af udrulningen af Signalprogrammet starter til juni.

Når jernbanegodsoperatøren DB Cargo skal betjene deres kunder i Herning, kører de som regel den direkte vej. Den går fra godsterminalen i Taulov ved Fredericia, gennem Vejle og nordvest på til Herning.
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.