Nye IC4-problemer: Sparet togførerkupe skal nu bygges ind alligevel
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nye IC4-problemer: Sparet togførerkupe skal nu bygges ind alligevel

En generel indsættelse af de skandaleramte IC4-tog kan blive forsinket yderligere, efter personalet har opdaget, at deres togførerkupe er sparet væk, og den går ikke, mener togførernes fagforening.

Det skriver Newspaq, der endvidere oplyser, at togførerkupeen blev sløjfet, fordi togpersonalet kunne holde pause i pantryet sammen med stewardessen. Men her er der ikke plads nok, så derfor skal togene nu bygges om.

»Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor man ikke har kunnet forudset det her problem, da man tegnede toget. For jeg har samme holdning som dig; det har vi ikke gjort godt nok. Her kan jeg ikke komme med en eller anden pølseforklaring på, for det burde vi have set,« siger underdirektør i DSB, Erik Christensen til Newspaq.

DSB har derfor besluttet at give de ansatte 500 kroner ekstra i løn om dagen som kompensation for den manglende kupe.

Dokumentation

EB: IC4-tog skal bygges om

Emner : Tog
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

For 500 kr om dagen ekstra i løn, ville jeg insistere på IKKE at få denne kupé. Mon ikke der skulle have stået 500 kr om måneden?

  • 0
  • 0

Der må snart være en eller anden der skærer igennem og siger "nu ER de tog færdige!" Det kan ikke passe at man kan blive ved med at finde fejl på disse skandaletog! Hver dag der går koster det dsb flere penge - penge som vi som brugere i sidste ende kommer til at betale!

Sælg skidtet til højestbydende, og gå tilbage til tegnebrættet! Og køb så togene i danmark, så vi kan sikre danske arbejdspladser (og lad eu-licitation være eu-licitation)... jeg har flere gange kørt med IC4 og mener at det er et skridt tilbage i forhold til de udemærkede IC3-tog der har klaret opgaven til nærmest UG igennem de sidste 20 år!

  • 0
  • 0

Det er da et fremskridt at den teknikkyndige underdirektør Erik Christensen medgiver at han er kommet med pølseforklaringer tidligere, bare ikke lige i dette tilfælde.
Så mangler vi bare en udredning fra samme Erik Christensen på hvad en pølseforklaring er, og hvor han tidligere har brugt en sådan. Jeg venter spændt.

  • 0
  • 0