Ny trafikmodel gnaver stor bid af gevinsten ved Hærvejsmotorvej
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ny trafikmodel gnaver stor bid af gevinsten ved Hærvejsmotorvej

PLUS.
En evt. Hærvejsmotorvej skal aflaste E45, men den samfundsøkonomiske gevinst er nærved halveret, efter en nylig justering af Transportministeriets beregningsværktøj Landstrafikmodellen. Illustration: Vejdirektoratet

Den interne rente for Ny Midtjysk Motorvej er faldet betragteligt, efter at den er blevet kørt igennem Transportministeriets nye regnemaskine.

En ny version af Landstrafikmodellen, som bliver brugt til at beregne trafikstrømme, for eksempel i forbindelse med nye investeringer, har næsten halveret den forventede gevinst ved at anlægge Ny Midtjysk
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.