Ny motorteknologi kommer måske for sent
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ny motorteknologi kommer måske for sent

PLUS.
Illustration: Empa

ANALYSE: Mens vi venter på elbilernes store gennembrud, har forbrændingsmotoren til personbiler måske fået en livline, som gør den mere effektiv – og mere alsidig.

Benzin- og dieselmotorens snarlige død er blevet annonceret mange gange. Den sviner både med partikler, NOx og CO2, og inden længe er den erstattet af miljøvenlige elbiler og muligvis også brændselscellebiler. Sådan lyder det, og der er ingen tvivl om, at de store bilproducenter er i gang med en omstilling

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

af global karakter. Det har også betydet, at de er ved at nå til nogle af de sidste udviklingscyklusser for forbrændingsmotoren. Den globale underleverandør til bilindustrien, Continental, har for eksempel sat 2023 som året, hvor de tyske bilproducenter stopper investeringerne i nye motorer. Herefter vil det ikke være økonomisk rentabelt at bruge penge på forbrændingsmotorer, da fremt...