Ny beregning af togfondsprojekter: Dundrende underskud og negativt CO2-regnskab

PLUS.
De tilbageværende projekter i Togfonden er en forudsætning for timemodellen, der skal sikre en times rejsetid mellem henholdsvis København, Odense, Aarhus og Aalborg. Illustration: René Strandbygaard

Forligspartier nægter fortsat at droppe togfondsprojekter på trods af, at de står langt ringere i nyeste beregninger.

Flere år i dvale har ikke gjort projekter i den politiske aftale Togfonden mere attraktive. Nye jernbaneforbindelser henholdsvis på tværs af Vejle Fjord og mellem Aarhus-forstaden Hasselager og Hovedgård
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.