Det er forhåbenligt kun en halv historie, de skal vel også have træning i af tie stille, mange ISIS/ISIL/Daesh krigere er blevet afsløret via sociale medier, også hvor fjendtlige styrker er, vigtige områder osv.
Da USA i sin tid indsatte specialstyrker for at tilfangetage eller dræbe Osama Bin Laden var der en, der tweetede ‘Hey-der flyver en helikopter rundt over mig’. Straks efter vrimlede gaderne med mennesker i gaderne.
Det var bestemt ikke meningen.
»Jeg ved ikke, om vi dengang havde nogle til at overvåge de sociale medier og dermed forudsagde de mange mennesker i gaderne. Men havde vi ikke det, så bør vi skamme os,« siger direktør for it-firmaet Cubic Global Defense, William Toti til defensenews.com.
Derfor har Cubic nu leveret et værktøj, der simulerer de sociale medier som Facebook og Twitter. Her kan soldater og militære koordinatorer boltre sig uden at bekymre den virkelige, virtuelle verden.
»Fordelen ved at køre øvelserne i et separat miljø er, at lokalbefolkningen ikke tror, at Texas er ved at blive overtaget af militæret,« joker William Tobi og hentyder til de konspirationer der florerede sidste år om, at Obama skulle have spekuleret i at invadere den overvejende republikanske stat.
Træningen går for de implicerede ud på at finde en nål i en høstak.
Værktøjet leverer kort sagt en masse støj på de sociale medier, de simulerer. Midt i al den støj skal soldaterne så finde den nål, Cubic har gemt i høstakken - den nål, der indeholder vital information for, at operationen forløber så gnidningsfrit som muligt.
Dele af værktøjet er også blevet implementeret i Sydkoreas Ulchi-Freedom Guardian og i USA har de første specialstyrker allerede været igennem det specialdesignede træningsprogram.
Det er forhåbenligt kun en halv historie, de skal vel også have træning i af tie stille, mange ISIS/ISIL/Daesh krigere er blevet afsløret via sociale medier, også hvor fjendtlige styrker er, vigtige områder osv.
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard