Norge lukker nyåbnet højhastighedsbane efter blot en uges kørsel

PLUS.
Store dele af Follobanen er boret gennem massivt norsk fjeld. Den tog syv år at bygge og kostede 36,8 mia. norske kroner. Illustration: Bane NOR

En brand i en koblingsstation og en overophedning tyder på fejl i Follobanens returstrøm.

Kun otte dage nåede et af de største infrastrukturprojekter i Norges historie at være i drift, inden det blev lukket igen. Follobanen, en 22 kilometer lang elektrificeret højhastighedsjernbane mellem
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.