Nord for polarcirklen står en dansk ingeniør i snestorm og fikser jernbanen

PLUS.
Claus Andersens arbejde på det nordligste afsnit af Nordlandsbanen foregår for en stor dels vedkommende nord for polarcirklen og omfatter udskiftning af 20 sporskifter og 52 såkaldte tungepartier. Illustration: Aarsleff Rail

Togarbejde i 800 meters højde var noget af en omvæltning for maskiningeniør med speciale i plast.

Sneen fyger gennem luften og gør det svært at se andet end hvidt ud af forruden, da Claus Andersen skal passere Saltfjellet i bil i påsken 2021. Det nordnorske fjeldområde krydses af den 726 km lange jernbanestrækning
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.