Når computerspil bliver kunst: »Spil skal ikke bare være sjove«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Når computerspil bliver kunst: »Spil skal ikke bare være sjove«

PLUS.
Goat Simulator startede som et skørt indslag til en spilkonference, men blev hurtigt verdenskendt for sine endeløse muligheder for at lave ged i den i menneskernes verden. Illustration: Goat Simulator

Computerspillenes dogmefilm, indie-spil, vinder frem. Og for dem gælder helt andre værdier end for de konventionelle kæmpetitler.

En ged betragter en tankstation på afstand. Efter kort tid beslutter den sig for at se nærmere på tankstationen, så den krydser vejen. Men den ser sig ikke for, så mens dens ualmindeligt lange tunge slasker
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.