Minister afviser beregninger på alternativer til Egholmlinjen: 'Nu er der en beslutning'

Plus18. januar kl. 11:376
Minister afviser beregninger på alternativer til Egholmlinjen: 'Nu er der en beslutning'
Egholmforbindelsen bliver en kombineret bro- og tunnelforbindelse. Denne tegning viser, hvordan projektmagerne forestiller sig, at brodelen nord for Egholm kommer til at se ud. Illustration: Vejdirektoratet.
Regeringen er urokkelig i opbakningen til den kommende tredje Limfjordsforbindelse over øen Egholm.
Artiklen er ældre end 30 dage

Der bliver ikke rokket en tomme ved den planlagte linjeføring af den tredje Limfjordsforbindelse

Flere eksperter advarer om, at Folketinget er ved at kaste mindst syv milliarder kroner efter et infrastrukturprojekt, der formentlig har bedre og billigere alternativer.

Det får ikke transportminister Thomas Danielsen (V) til at vakle, fremfår det af et skriftligt svar til Ingeniøren.

Gratis adgang i 30 dage

Tegn et gratis prøveabonnement og få adgang til alt PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, helt uden binding eller betalingsoplysninger.

Alternativt kan du købe et abonnement
remove_circle
Har du allerede et PLUS-abonnement eller klip?
close

Velkommen til PLUS

Da du er ved at tilmelde dig en gratis prøve beder vi dig hjælpe os med at gøre vores indhold mere relevant for dig, ved at vælge et eller flere emner der interesserer dig.

Vælg mindst et emne *
Du skal vælge en adgangskode til når du fremover skal logge ind på din brugerkonto.
visibility
Dit medlemskab giver adgang
Som medlem af IDA har du gratis adgang til PLUS-indhold, som en del af dit medlemskab. Fortsæt med MitIDA for at aktivere din adgang til indholdet.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk
Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Ing.dk, Version2 og Radar
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
6 kommentarer.  Hop til debatten

Fortsæt din læsning

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
4
19. januar kl. 11:54

Ministeren afviser, men kan politikerne bare ignorere den nye erkendelse, som er fremkommet (fra Vejdirektoratet) og som fører til, at en af to alternative løsninger ved E45 kan give omkring 2 mia. kr. i samfundsøkonomisk gevinst? Egholmmotorvejen giver kun 465 mio. kr. og løser desuden ikke det trafikale behov. Ingen har hidtil troet på, at der var gode alternativer til den vestlige Egholm-løsning. Det påviser vi, at der vil være.

3
18. januar kl. 20:34

Ja, hvorfor dog ødelægge en politisk (tåbelig) beslutning ved at blande fakta ind i det.?

Typisk for en politiker der ikke selv skal have pengene op af lommen. Han skal bare videre til det næste uoverskuelige projekt, og bekymrer sig ikke over borgerne og betalingen - så hvorfor bekymre sig mere. Og når engang man opdager at det blev enormt dyrt, men kunne have været meget billigere, så er politikeren for længst videre med andre 'sjove sager'

Kom nu - bare for én gang's skyld - vær folkets politiker, tag sagen seriøst. Spar penge og anlæg den tunnel hvor ethvert barn med logik ville placere den - der hvor der er smallest.

2
18. januar kl. 16:41

men til gengæld endnu mere støj i øst og generne for beboerne og stadig mangler der redundans. For 10 min var flere km kø nordpå der holdt stille ...

1
18. januar kl. 15:28

Hvorfor revurdere og lytte til faglige kompetencer. Når Folketinget har besluttet noget, har oraklet talt! Og Folketingets beslutninger står ved magt i det uendelige. Det flytter ny viden ikke på. I øvrigt er det kun en mindre ligegyldig ting, at få splittet og ødelagt mere natur ad. Og dejligt for Ålborg med en for byen vestliggende motorvej, hvor trafikken er hævet op over Limfjorden på en bro. Det giver helt sikkert ikke en masse støjgener i et land, hvor de fremherskende vinde blæser fra vest.