Millioner af elbiler styres af sønderjyske elektroingeniører
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Millioner af elbiler styres af sønderjyske elektroingeniører

PLUS.
Danfoss Silicon Power har i dag produktion i Flensburg ved den dansk-tyske grænse og i USA. En ny fabrik er på vej i Kina. Foto: Danfoss Silicon Power Illustration: Danfoss Silicon Power

Der ligger sønderjysk effekt­elektronik i millioner af el- og hybridbiler i dag. Sammen med industrien satser SDU på forskning og udviklingen i passiv effekt­elektronik.

Når man taler om den europæiske bilindustri, vil de fleste nok tænke på de store tyske og franske bilfabrikkker. Men hvis du gerne vil se, hvordan fremtidens biler ser ud under motorhjelmen, kan du nøjes med at indstille GPS’en til den dansk-tyske grænse. Hos Danfoss Silicon Power i Flensburg producerer

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

de årligt millioner af komponenter til styring af de mange nye elektriske motorer i el- og hybridbiler. Læs også: Analyse: Derfor laver tyskerne ikke bare en Tesla De seneste års vækst i den type biler betyder, at flere funktioner bliver drevet elektrisk i nye biler, f.eks. vandpumpen og servostyringen, og det har gjort bilindustrien til den største aftager af komponenter fra Danfoss Si...