De sidste dages informationer om, hvordan flyet er vendt fra kurs 020 til kurs 200, omtaler ikke, at MH370 samtidig foretog en voldsom formindskelse af flyvehøjden ( fra 42000 til 5000 fod ). Dette harmonerer enten med at flyet ønskede, at forsvinde fra radarskærme, eller hvad der er mere sandsynligt forsøgte en nødlanding. Enhver pilot har altid alternative lufthavne på sin rute liggende i baghovedet. En sådan ligger netop tilbage på ruten ind over Malaccahalvøen. Den nærmeste lufthavn er Sultan Ismael Petra Airport i Kota Baru, der imidlertid ikke er stor nok til et fly som Boeing 777. Penang International Airport på øen GeorgeTown er derimod særdeles velegnet, idet den kan anflyves under VFR (visual fligth rules ) ude fra vandet i retningen 040. Ifølge en trafikpilot i mit bekendtskab er alle piloters største bekymring pludselig opstået ild som, såfremt det er alvorligt, kun kan klares ved en forceret nødlanding. Man kan let forestille sig, en pludselig opstået ild, som har medført at piloten er vendt om og har søgt nødlanding på Penang. Forinden er først passagerer siden besætning og til sidst piloterne blevet overmandet af voldsom røg, hvorved indflyvningen til Penang ikke kunne indledes og ikke finde sted. Piloten har heltemodigt som det sidste stillet flyet på autopilot ud over havet, for at undgå at flyet skulle styrte ned over beboet område. Med bevidstløse piloter i cockpittet og med allerede døde passagerer i kabinen er flyet fortsat på autopilot ud over det indiske ocean og i en blødt venstresving fløjet videre indtil brændstoffet er sluppet op. Sad story, men ikke usandsynlig.