Mens vi venter på tyskerne gør Femern klar til start

PLUS.
Henrik Schjøler Dahl er design manager for Femern-tunnellen og står her foran området, der skal fyldes op med udgravningsmateriale og omdannes til et 3 km² stort ‘forland’. I baggrunden ses molen ved færgehavnen. Illustration: Büro Jantzen

Byggestarten på Femer­n­tunnelen er blevet udskudt igen og igen. Men i Rødby­havn er ingeniører, entreprenører og ­arkæologer allerede i gang med at give det 52,6 mia. kr. dyre byggeprojekt en flyvende start.

Kan du se træerne derude? Og rækken af træer bagved? Lige bag dem. Det er dér, byggepladsen kommer til at gå til.« Henrik Schjøler Dahl peger hen langs det græsklædte dige, vi går på. Det er en småkold
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.