Mærsk vil sejle på metanol - her er udfordringerne der skal løses først

PLUS.
Illustration: MAN ES

Nyt brændstofsystem og lidt støre olietryk er nogle af løsningerne, når metanol skal hældes på fremtidens fragtskibe. Mærsk har bestilt motorer til otte nye containerskibe.

For et par uger siden landede en ordre på otte nye containerskibe fra Mærsk hos det sydkoreanske skibsværft Hyundai. De otte skibe bliver 350 meter lange, vil kunne fragte op til 16.000 containere ad gangen
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.