For ing.dk's læsere vil det ikke komme som en overraskelse, at særligt VVM-processen og konsekvenserne for vandmiljøet af kæmpeprojektet Lynetteholm har vakt kraftig kritik.
Men i går blev den også bredt ud i Folketinget. Det var nemlig dagen, hvor modstanderne af den kunstige ø via Transportudvalget gennemførte en eksperthøring, hvor også transportminister Benny Engelbrecht (S) måtte lægge øre til de knubbede ord.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Og ditto kunne man gøre med matriale som man ønsker at klappe i Køge bugt, men jeg tror desværre at "økonomien" i projektet ligger i at fylde kasse op med afgiftsbelagt jord, og ikke at etablere en tange til Købenahavn, og sidenhen få økonomien til at hænge sammen.
"Når man ser, hvordan Lynetteholmen afskærer Kongedybet, er det simpelthen utroligt, hvis ikke der skulle ske en meget meget voldsom indskrænkning af indstrømningen af saltvand til Østersøen,« sagde han, og undrede sig over, at man ikke som ved Øresundsbroen laver kompensationsopgravninger."
Materialet fra opgravningen kunne så bruges til opfyldning, så man slipper for i hvert fald noget af den tunge lastbiltransport med jord gennem København.
Kære Sverige, please hjælp os og tag sagen op over for EU-domstolen. De lytter ikke på os.