Lynch: TDC’s mange snailmails har en naturlig forklaring

Vor læser i Roskilde er kommunikationsrådgiver og kan forklare sidste uges mærkelige historie om TDC’s overvældende brug af brevporto i kommunikationen med kunderne:

Til lynch

I forlængelse af Anders B. Nørgaards indlæg om snailmail og TDC, så har jeg, som mange andre, også løbende haft tilsvarende oplevelser med masser af enslydende breve om samme sag. Bekræftelser på telefonsamtaler, bekræftelser på, at TDC nu har fået ens mailadresse osv. Det er simpelthen så bureaukratisk, at der må stikke noget under.

Og det gjorde der i hvert fald for nogle år siden.

Medarbejderne havde simpelthen en bonusordning, hvor omfanget af kundekontakten er en parameter, der udløser point, som kan veksles til forskellig hardware.

Om det stadig er tilfældet er uvist, men det virker jo sådan.

Venlig hilsen

Michael Nørgaard

– – –

Tak, den forklaring lyder særdeles sandsynlig. Måske den omkostningsbevidste kapitalfond, der ejer TDC, også gerne ville vide, hvorfor deres firma så indædt holder liv i PostDanmark ... /Lynch