Lynch. Rekordforsøg: Overpris på 1033 procent

Egentlig ville jeg have stoppet med at bringe flere historier om Rejsekortets besynderligheder, men I får lige et resume af en beretning fra Ulrik Sillesen i Roskilde.

Som det fremgår af Rejsekortets rapport, checkede han ind den 28 oktober kl. 11.31 på stationen i Roskilde, og blot 4 minutter senere var han i Nyborg. Men DSB havde nu ikke indført højhastighedstog, uden at han havde opdaget det, og kl. 12.26 kunne han tjekke ud i Kastrup og nå det fly, han skulle videre med.

Hjemkommet til Kastrup næste dag gik det så den anden vej. Her slap Ulrik Sillesen dog for turen rundt om Nyborg – og for den tilhørende overpris på 1033 pct.! Imidlertid skiftede han transportform og valgte at tage Metroen til Nørreport station for herfra at tage regionaltoget til Roskilde.

Men i toget fortæller en venlig togkontrollør, at han ikke har checket korrekt ind.

Hvis man skal med Metro, skal man benytte rejsekortets check-ind-standere på på Metro-perronen, men skal man med regionaltoget, skal man benytte dem på regionaltogs-perronen, forklarede kontrolløren.

”Men hvem kan lige gætte, hvilke perron check-ind-standerne i gangområdet midt mellem alle perronerne hører til”, spørger Ulrik Síllesen.

Nå, heldigvis var kontrolløren i godt humør og bippede hans rejsekort, så han kunne nøjes med at betale den rigtige pris på 39,20 kr for turen til Roskilde.

Ulrik Síllesen har naturligvis brokket sig over turen til Nyborg. Hvoraf man bl.a. kan lære altid at aflæse prisen på standeren, når man checker ud. For med Rejsekortet ved man aldrig, hvor man har været henne undervejs ... Lynch

PS.: Jeg skylder at fortælle, at den nye App, ‘Rejsekort eller billet?’, som vi omtalte i sidste uge, endnu kun findes til Android-telefoner. Men man arbejder lige nu på en iOS-version.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Man kan kun blive vred på Rejsekortet, men også vred på DSB. Læs f.eks. den nu 2 år gamle artikel fra det gode site ing.dk:

http://ing.dk/artikel/rejsekort-direktoer-...

For de dovne trækker jeg lige et citat frem fra artiklen: "Både kontrollører og kundeservice har fortalt flere brugere af rejsekort, at de skal anvende bestemte standere på den station, hvor de skifter transportmiddel. Men den besked er forkert, slår direktøren for Rejsekort A/S, Bjørn Wahlsten, nu fast. »Det er fuldstændigt ligegyldigt, om kunden anvender den ene eller den anden stander til 'mellem-check ind' på en station. Det er ikke kundens ansvar,« siger han."

Men nu, 2 år senere, fortæller kontrollørerne åbenbart stadig den gamle historie.

Ak. Hvis blot jeg var kalif istedet for kaliffen.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten