Lynch: Når TDC sender masser af snailmail om e-mail

Tilbage i nr. 8 kunne vi fortælle, hvordan Østjysk Energiforsyning opkræver 39 kr. i gebyr for at sende en faktura på 0 kr. for en bredbåndsforbindelse. It-firmaers forhold til fakturaer er i det hele taget meget principielt, fremgår det her:

Hej Lynch

Ad temaet om absurd administration havde jeg for et par år siden en oplevelse med TDC. Jeg var mobilkunde og havde alle husstandens fire mobiler i mit navn hos TDC.

Da jeg fik muligheden for at få regningerne pr. e-mail i stedet for fodpost, var jeg nærmest lykkelig. For TDC kunne ikke samle abonnementerne og sendte mig fire fakturaer hver måned + regelmæssige reklamer for internet løsninger, som de i øvrigt ikke havde kapacitet til at levere, men det er en helt anden historie.

Men – administrationen længe leve! – så modtog jeg fire breve som bruger af telefonerne om, at ordningen var trådt i kraft og fire breve som ejer af abonnementerne.

Alle otte breve havde nøjagtig samme ordlyd lige med undtagelse af de fire aftalenumre.

Den hurtige læser vil nok opdage, at der er ni breve på billedet. Det sidste brev indeholdt koden, så jeg kunne se min regning online. For den ene mobil!

Der kom yderligere tre breve den følgende dag med nye koder …

Bare fordi man gerne vil benytte sig af e-mailservicen og undgå brevene

Mvh.

Anders B. Nørgaard

– – –

Tak for eksemplet. Vi må igen og igen minde os selv om, at regnskabsafdelinger tror, at det er billigere at ulejlige kunderne med overflødig post end at tænke sig om. Og det er det desværre nok også ... /Lynch