Lolland Kommune: »Vores strandpark bliver større end den på Amager«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Lolland Kommune: »Vores strandpark bliver større end den på Amager«

PLUS.
»Vi har store forventninger til, hvordan projektet vil påvirke vores erhvervsliv – under anlæggelsen og især bagefter,« siger Bjarne Hansen, direktør i Lolland Kommune. Illustration: Büro Jantzen

Mængden af både lastbiler, skibe, tog, biler og borgere har bølget op og ned i Rødbyhavn i over 100 år. Femerntunnelen kan strande byen eller blive dens redning.

To rækker af blafrende landmålerflag viser, hvor en ny omfartsvej skal lede lastbiler med materialer og maskiner til Femernforbindelsens byggepladser uden om Rødbyhavns bymidte. Direktør Bjarne Hansen fra Lolland Kommune følger flagenes sti hen mod Rødbyhavns hovedgade. Vejprojektet illustrerer meget

Ønsker du at læse hele artiklen?

Det kan du med et PLUS-abonnement. Det giver dig digital adgang til alle PLUS-artikler og Ingeniørens digitale avis.

Som IDA-medlem kan du få adgang til alt PLUS-indhold. Klik her for at læse hvordan.

godt den opgave, som han og hans medarbejdere hos Lolland Kommune står over for: De skal som myndighed gøre det muligt at realisere det gigantiske internationale tunnelprojekt, uden at den eksisterende by bliver kørt over. Det er nemlig sket før. Rødbyhavn havde sin storhedstid i 1970’erne og 1980’erne. Etableringen af fugleflugtslinjen – den kombinerede jernbane- og vejforbindelse mellem T...