Lolland Kommune: »Vores strandpark bliver større end den på Amager«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lolland Kommune: »Vores strandpark bliver større end den på Amager«

PLUS.
»Vi har store forventninger til, hvordan projektet vil påvirke vores erhvervsliv – under anlæggelsen og især bagefter,« siger Bjarne Hansen, direktør i Lolland Kommune. Illustration: Büro Jantzen

Mængden af både lastbiler, skibe, tog, biler og borgere har bølget op og ned i Rødbyhavn i over 100 år. Femerntunnelen kan strande byen eller blive dens redning.

To rækker af blafrende landmålerflag viser, hvor en ny omfartsvej skal lede lastbiler med materialer og maskiner til Femernforbindelsens byggepladser uden om Rødbyhavns bymidte. Direktør Bjarne Hansen fra Lolland Kommune følger flagenes sti hen mod Rødbyhavns hovedgade. Vejprojektet illustrerer meget

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

godt den opgave, som han og hans medarbejdere hos Lolland Kommune står over for: De skal som myndighed gøre det muligt at realisere det gigantiske internationale tunnelprojekt, uden at den eksisterende by bliver kørt over. Det er nemlig sket før. Rødbyhavn havde sin storhedstid i 1970’erne og 1980’erne. Etableringen af fugleflugtslinjen – den kombinerede jernbane- og vejforbindelse mellem T...