Handler det om de dødsulykker, der har været - eller handler det mere om dumheden i projeket?
Aarhus Kommune trækker i bremsen for byggeriet af letbanen i Aarhus Ø, efter at man har fundet to markante problemer ved eventuel etablering af en letbane i dette område.
Det skriver Århus Stiftstidende på baggrund af et orienteringsbrev, som Aarhus Kommunes Teknik og Miljø-forvaltning har sendt til byrådet.
Afdelingen har først og fremmest regnet sig frem til, at en bus i Aarhus Ø ville være markant mere populær blandt de lokale borgere end en letbane. Derudover er der risiko for, at en letbane i Aarhus Ø vil få trafikken i Nørreport-krydset til at bryde sammen.
Mens der i dag i er op til 32 tog i timen i Nørreport-krydset i myldretiden, risikerer man med en etableret letbaneforbindelse i Aarhus Ø, at Nørreport-krydset kan opleve op til 48 tog i timen.
Beslutningen om at sætte projektet på pause kommer, på trods af at de finansielle omstændigheder var på plads, og at det var besluttet at opprioritere Aarhus Ø-delen af projektet.
Handler det om de dødsulykker, der har været - eller handler det mere om dumheden i projeket?
Sund økonomi? Tror ikke at Midttrafik er enige i den sag.
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard