Lej en elbil til 7.000 kroner om måneden
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lej en elbil til 7.000 kroner om måneden

Gamle Fiat-modeller ombygget til eldrift kan nu lejes til mellem 6.700 og 8.000 kroner om måneden eksklusiv moms, efter at Autolease og Elbil Danmark har indgået en samarbejdsaftale.

Bilerne omfatter Fiat 500 E, Fiat Fiorino Van E og personvognsudgaven Qubo, der alle bliver ombygget fra benzin- eller dieseldrevne modeller hos det italienske firma Micro-Vett.

Fiat 500-elbilen kan køre 100 kilometer på en opladning, mens de to andre kan strække den 145 kilometer.

Sådan ser den ombyggede Fiat 500 E ud, som skal få danskerne til at blive nostalgiske. (Foto: Elbil Danmark A/S) Illustration: Elbil Danmark A/S

»Vi ser det her som oplagt for hjemmeplejen, der normalt kører mellem 40 og 70 kilometer på en dag. Men også i større danske virksomheder og varedistribution i lokalområdet er det oplagt at bruge elbiler,« siger Henrik Engel Eichen, der er direktør i Elbil Danmark.

Over hele landet er det muligt at bestille elbiler, men der går mellem 12 og 16 uger, før de bliver leveret. I princippet er der ingen grænse for, hvor mange biler man kan leje.

»Men hvis en kommune bestiller over 200 biler, kan det godt være, vi må lade leveringstiden gå lidt udover 16 uger,« siger Henrik Engel Eichen, der allerede har modtaget de første ordrer.

Som en del af leasingaftalen er der fuld service, som inkluderer elmotoren og batteriet.

Emner : Elbiler
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Høj!?! er vist en underdrivelse! mellem 8.000 og 10.000 kr. For en lille "bil" der kun kan kører 100 km på en optankning. Der er ca. det samme som jeg har i faste udgifter - ALT medregnet. Og taget i betragtning, at jeg lige nu har udgifter for ca kun 2.500 om måneden for min peugeot 205, ALT inklusiv. Så ligner dette en joke...!
Har set en leasing aftale på nettet hvor man kunne lease en Huyndai i30 Diesel, for 2.000 kr. om måneden. Hvorfor skulle man som firma, betale 4 gange så meget?? også selv om man bliver "grøn".

  • 0
  • 0

Bare fordi du har behov for at køre mere end 100 km af gangen, så er der sikkert mange der netop ikke behøver køre langt.

Også selvom man har så højt et kørselsbehov at man vil betale meget for det. Ja, prisen virker stadig høj inår man er på hvad brugeren skal betale (direkte)

Så vidt jeg ved forurener forbrændingsmotorer meget, før de bliver varme (opnår den driftstemperatur de er optimeret til at virke ved).

Elbiler har jo ingen udstødning uanset hvor ofte og hvor korte ture man kører i den, og med regenerativ bremsning, vil man slide mindre på de mekaniske bremser, og dermed lave mindre bremsestøv.

Hvor langt skal man egentlig køre for at have sparet 4700 kr. ex. moms i brændstof?

Det er da interessant at se at nogen prøver at kommercialisere elbilsudlejning på trods af høje priser p.t.

  • 0
  • 0

Høj!?! er vist en underdrivelse! mellem 8.000 og 10.000 kr. For en lille "bil" der kun kan kører 100 km på en optankning. Der er ca. det samme som jeg har i faste udgifter - ALT medregnet. Og taget i betragtning, at jeg lige nu har udgifter for ca kun 2.500 om måneden for min peugeot 205, ALT inklusiv. Så ligner dette en joke...!
Har set en leasing aftale på nettet hvor man kunne lease en Huyndai i30 Diesel, for 2.000 kr. om måneden. Hvorfor skulle man som firma, betale 4 gange så meget?? også selv om man bliver "grøn".

Ja - med de tal, der er i spil, virker det mere som en gimmick end som en sund forretningside.

Mvh Flemming - der STADIG mangler at se en fungerende elbil

  • 0
  • 0

Tror at det er en blanding af de 29.5 grader på kontoret og prisen der fik mig til at reagere. Selvfølgelig er det godt at der bliver sat skub i sagerne, hvad angår grøn kørsel. Min pointe er nok bare, at det bliver svært at lokke kommuner med stram økonomi, til at give så mange ekstra penge for at køre i el-biler. Men det er sikkert som alt andet... nogen er nødt til at betale prisen for at benytte noget at nyeste og tit også dyreste inden for teknologi.. før end der for alvor kommer gang i udviklingen, og herefter falder prisen gradvist.

  • 0
  • 0

Bykørsel ca. 12 km/l, pris 8,- pr. liter (ex. moms) giver ca. 4700/8*12 = 7050 km pr. måned eller 235 pr. dag alle dage eller ca. 320 km pr. gennemsnitlig arbejdsdag (22 dage pr. måned), sæt evt. selv andre tal ind.

6700-8000,- ex. moms er ublu for en elbil som beskrevet, du kan få den nye Tesla Sedan til ca. 50.000$ og den fås med en rækkevidde på op til 500 km.
Så prøv selv at regne på hvor meget bil du kan få for 6700-8000,- om måneden, selvom du skal regne værksted med i prisen.

  • 0
  • 0

Ikke nogen dårlig ide med at købe tesla til hjemmeplejen..
Det ville garanteret også skabe et boost til sektoren i arbejdskraft, og så vidt jeg ved er det ret påkrævet selv i disse tider.. det er en win-win..

  • 0
  • 0

Iflg FDM koster det ca 4,- pr km at køre mellemklassebil.
100km pr dag er 3000 km pr måned.
4 kr x 3000 km ca 12000,-

Skjulte miljøomkostninger ved fossilt brændsel 5,- pr liter.

Det der er håbløst er at biler på fossil brændstof ikke betaler den virkelige pris, og bilejerne ikke regner alle udgifter (drift, afskrivning osv osv) med.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/8A6D0DE2-B4...

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten