Læs hele interviewet med DB Cargo: »Vi stolede på Banedanmark«

PLUS.
Både Storebæltsulykken og den nyeste hændelse skete med tomme trailere på øltoget, hvor DB Cargo er operatør. Illustration: Havarikommissionen

Godsoperatøren vidste, at den kørte med en problematisk lås på de såkaldte lommevogne. Men den var EU-godkendt, og myndighederne kendte til det.

»Det er skuffende, at man tilsyneladende har siddet så længe på hænderne uden at tage Havarikommissionens anbefaling alvorligt.« Sådan lyder det fra DB Cargo, som har stået for skud siden 13. januar i
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.