Kunsten at fejle optimalt

PLUS.
Folk, der aldrig laver fejl – eller laver for mange fejl – lærer aldrig noget nyt. I en idealiseret situation kan den optimale fejlrate bestemmes til at være tæt på 15 procent. Illustration: Nanna Skytte / Ingeniøren

Forskere har sat tal på, hvor mange fejl man bør lave i læringssituationer.

Når uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers (V) holder foredrag for forskere, trækker han gerne det gode gamle råd frem om, at man skal turde fejle – med tilføjelsen: I skal blot ikke lave samme
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.