Hvorfor indfører man ikke flyskat til udviklingen af elektrofuels til fly.
Ilf. rapport fra 2001, estimerede man at danskerne vil foretage 24. mio flyvninger i 2015. Det er 4.5 flyvninger pr. dansker. http://www.trg.dk/transportraadet/pup/RA/R... Jeg ved ikke om der er kommet nogle nyere tal.
Hvis man lavede afgiftbaseret system ud fra længden af flyrejserne. (kort-; 150 kr, mellem-: 300 kr, og lange: 600 kr.) Hvis man antager 25% af flyvningerne er af kortere afstand (under 1 time), 50% er af mellem afstand (mere end 1 time og mindre end 4), og de sidste 25% er lang afstand (mere end 4 timer).
Vil staten indkaserer 8.1 mia. De penge vil kunne bruges på udvikling af grønne tiltag (udbygning af VE til elektrofuels). Det vil ikke tage mange år at bygge en fabrik til elektrofuels.
Ovenstående er selfølgelig en politisk beslutning. Vi som borgere må være med til at betale til det svineri man selv forårsager.