Kampagne skal lære folk at elske Arriva

Danskernes praktiske erfaringer med trafikselskabet Arriva stammer primært fra selskabets busdrift. Fra den 5. januar overtager det britiske trafikselskab togdriften i Midt- og Vestjylland, og det er ikke noget som de kommende passagerer ser frem til med glæde. Det viser en ny undersøgelse, som Arriva har foretaget.

»Jeg har set Arriva på TV – overfyldte perroner og tomme spor.«

Sådan lyder det fra flere af de kommende passager i en ny imageundersøgelse, som Arriva netop har gennemført. Den viser et tydeligt billede af, at folk forbinder Arriva Togs engelske bagland med noget negativt, skriver Arriva i en pressemeddelelse.

Arriva Tog ruller derfor nu ud med en massiv imagekampagne for at oplyse passagererne om, at folk trygt kan tage toget med det danske aktieselskab, selvom det har rødder i engelske ARRIVA PLC.

»Vi løber ikke fra, at vi er en del af en engelsk ejet koncern, og vi har heller ikke tænkt os at løbe fra vores kundes bekymring omkring vores engelske forbindelse. Derfor er det også passagerne selv, der er med i vores kampagne. Vi tør nemlig godt lade dem spørge os offentligt og give dem svaret, så alle kan høre det«, siger formand for bestyrelsen i Arriva Tog, Johnny Hansen, der i dag kl. 11 vil fortælle pressen, hvordan ARRIVA har tænkt sig at begrave de engelske fordomme.