Som nævnt i artiklen er skruer med ikke-standardiserede skruehoveder et stort problem. Også produkter der placerer skruer dybt nede i smalle huller der kræver specielt lange og tynde udgaver af ellers standard skruetrækkere.
Kabinetter med klipse-lukninger hvor man ikke kan se hvor de sidder. Når man prøver at skille det ad ender man med at brække halvdelen af klipsne. Der burde være markeringer på kabinettet hvor klipse-lukninger er placeret. Jeg har ofte savnet et røntgen-apparat til se hvordan et produkt kan skilles ad uden at ødelægge kabinettet.
Servicemanual. Måske det største problem er at mange firmaer ikke vil publicere servicemanualer der viser hvordan produkter kan skilles ad og serviceres. Dette selvom de selvfølgelig har lavet disse manualer internt. Manualerne behøver blot at være tilgængelige som PDF på deres Internet sider. Jeg synes der skulle være krav om at man publicere servicemanualer inden den lovpligtige garantiperiode for de først solgte produkter udløber.
Hvis du som privatperson vil hjælpe andre med at reparere og lære dem hvordan de kan vedligeholde og ordne deres elektronik og andre husholdnings-produkter kan du deltage i en Repair-Café. Der er nu startet en første dansk Repair-Café i Odense. Jeg har selv siden 2014 deltaget i Repair-Café i Luxembourg.