Kæledæggen i Vedbæk har hele pakken
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kæledæggen i Vedbæk har hele pakken

Hverken de studerende eller de færdiguddannede ingeniører er i tvivl: Microsoft Danmark scorer med sin udviklingsafdeling i Vedbæk og sit hovedkontor i Hellerup topkarakterer på stort set alle målepunkter i profilanalysen.

Det er tredje år i træk, at den amerikanske it-gigant sætter sig solidt på førstepladsen. Men hvor der sidste år blev uddelt førstepladser i alle underkategorier, taber Microsoft i år førertrøjen på måleparametrene 'Ledelse', 'Virksomhedskultur', 'Indflydelse og selvstændighed' samt 'Ansvarlighed over for omgivelser og miljø '.

Ny på andenpladsen er NNIT, der scorer højt på 'Karrieremuligheder', 'Virksomhedskultur', 'Indflydelse og selvstændighed' samt 'Ansvarlighed'. Meget af NNIT's image hænger utvivlsomt sammen med moderselskabet Novo Nordisks, som NNIT er i fuld gang med at frigøre sig fra. Et frasalg eller en børsnotering i 2014, når der er balance mellem eksterne ordrer og Novo-ordrer, vil formentlig kun forbedre det i forvejen gode image.

Systematic rykker en enkelt plads op til dette års tredjeplads. Sundheds- og forsvars-it-virksomheden er årets topscorer, hvis man udelukkende ser på 'Performance', hvilket kan hænge sammen med det store fokus, der i det forgange år har været på netop de to forretningsområder, som Systematic er specialiseret i.

Til gengæld er IBM rutsjet ud af medaljerækken og besætter årets fjerdeplads. Både ifølge de studerende og færdiguddannede halter 'Big Blue' bagefter på 'Performance' og ikke mindst parameteren 'Balance mellem familieliv og arbejdsliv'.

At to af de tre øverst placerede virksomheder har danske rødder, kan virke flot, når man tager i betragtning, at undersøgelsen generelt viser en sammenhæng mellem virksomheders størrelse, hvor kendte de er, og hvor højt deres image bedømmes. Alt andet lige vil dette favorisere multinationale it-giganter, hvis brands og teknologier de fleste kender og bruger.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten