Ingeniøren efterlyser: Send rejsekortets fejlpriser til os

Juni bød på nye problemer for det hårdtprøvede rejsekort, som knap 460.000 danskere har anskaffet sig.

Priserne på brugernes netside ‘Min rejse’, der samler rejseaktivitet i et skema på internettet, har i nogle tilfælde vist helt andre rejser, end brugerne faktisk havde gennemført. I andre tilfælde har priserne været forkerte.

En af debattørerne her på Ingeniøren har efterfølgende vedhæftet en oversigt over sine rejser, som viser, at han på trods af at have checket ind og ud, stadig får fejlmeldinger på sin oversigt på nettet. Disse fejlpriser kan betyde bøder og i yderste konsekvens spærring af kortet.

Ingeniøren gerne høre fra dig, hvis du har konstateret lignende problemer og kan dokumentere eller stå inde for, at du har fulgt reglerne for brug af rejsekortet.

Rejsekort A/S, som ejes af af syv bus- og togselskaber, har erkendt, at der var problemer med fejlpriser og udsendte i går, mandag, en større softwareopdatering.

Læs også: Rejsekort om forkerte priser: Det løser vi med en softwareopdatering

Send os en mail, hvis du efter denne opdatering stadig oplever problemer med fejl i opgørelserne fra Rejsekort. Skriv, hvordan systemet fejler, og vedlæg gerne dokumentation i form af skærmdump eller videofiler af din rejseoversigt.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Ikke at det er et emne, som ikke er værd at sætte fokus på og det er da dejligt i vil inddrage brugerne på ing.dk, men den her opfordring lyder meget som en genudsendelse af http://ing.dk/artikel/hjaelp-os-med-finde-... og, hvis jeg ikke så det, hvad blev resultatet af de kommentarer? /David

  • 0
  • 0

Hej David

Det er rigtigt, at vi tidligere har forsøgt os med en opfordring, som minder om ovenstående. Dengang fik vi ikke tilstrækkeligt mange input til at dokumentere en tendens, som du kan se langt nede i debattråden på den artikel, du selv linker til.

For et år siden var vi på jagt efter eksempler på vanvittige priser på rejser. Denne gang forsøger vi specifikt at dokumentere, om det er korrekt, når Rejsekort A/S siger, at problemet med kontoudtoget på hjemmesiden er løst.

Hvis problemet er væk, så er det jo fint. Men sammen kan vi måske holde selskabet bag kortet lidt i ørerne.

Hilsen

Magnus Bredsdorff Ingeniøren

  • 0
  • 0

Og hvad så hvis man ikke har fejl og ens rejsekort bare fungere? Eller ikke dækker måske kun den ene side af sagen i agurke-tiden?

  • 0
  • 0

Hvis I vil prøve noget temmelig stupidt, så tag en tur med 4A i København - cirka hver anden bus har angivet på siden, at man ikke skal bruge fordøren som indgang, men i stedet midterdørerne! Ydermere kører alle busserne så langt frem ved busstoppestedet, at midterdørerne stopper ud for passagerne! Ok point taken!

Så er det altså dybt uforståeligt, at alle de busser som ikke har angivet på siden at man skal bruge midterdørerne - at her sidder "UD" sensoren ved midterdørerne og "IND" sensoren sidder ved de gamle indgange!

Wow - hvorfor bliver det ved med at gå galt for Rejsekortet og den offentlige transport?

Mvh. Lars plbrake.dk

  • 0
  • 0

Det har intet med Rejsekortet at gøre. Movia har ønsket (som forsøg) at gøre det hurtigere at komme på bussen (læs 4A) Her havde de før dette, indstigning (også) ad bagdøren for dem med rejsehjemmel (stemplet klippekort/periodekort). Men har du set 4A med indstigning i midten og kun check-ud terminaler ved midterdøren?

  • 0
  • 0

Ja, man undres ! - mener at både Holland,England har noget der virker ! spørg dem dog ! Har læst en beskrivelse om systemet i England. her på siden. Det er ligesom, at Danmark skal opfinde den "dybe" tallerken hver gang ! Andre lande har også togdrift der fungerer - spørg dem dog !

  • 0
  • 0

a, man undres ! - mener at både Holland,England har noget der virker ! spørg dem dog !

Det danske er en videreudvikling af det hollandske - det er samme leverandør. Opbygning af backoffice er forskellig og har i Holland dårlig erfaringer med en model, hvor hver operator skulle have hver deres system.

Det er ligesom, at Danmark skal opfinde den "dybe" tallerken hver gang ! Andre lande har også togdrift der fungerer - spørg dem dog !

Der meget kontakt med de andre rejsekort. Erfaringerne fra de andre har også ændret projektet i Danmark. Forskellen er at man i Danmark ville have en total løsning med både terminaller og et fælles backofficesystem for alle trafikselskaber. Og det sidste har leverandøren fejlet på - de manglede erfaringen i netop det.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten