Ingeniøren i 1899: Elektrisk droske kan skifte til nyopladet batteri på 2-3 minutter
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ingeniøren i 1899: Elektrisk droske kan skifte til nyopladet batteri på 2-3 minutter

Klik på billedet for at læse artiklen fra 28. oktober 1899

Læs også: Biltest anno 1896: Daimlers benzinvogn

Læs også: Den danske Ellert klar til produktion

Læs også: Københavnske hestedrosker skal have taxameter

Læs også: Elektricitet kunne finde god anvendelse i landvæsenet

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Nok så interessant er også den allersidste lille notits nederst på sidste side (s. 294):

*Meterloven. Forslaget til Lov om Indførelse af
det metriske System for Maal og Vægt var i Fredags
til 1. Behandling i Folketinget. Uden Omtale og særlig
Afstemning gik Sagen til 2. Behandling. Den henvistes
til et Udvalg paa 11 Medlemmer.

Som bekendt blev det metriske system jo først indført i Danmark i 1907.

  • 7
  • 0

Hvis jeg regner rigtigt, så er batterikapaciteten på 5-6 kWh, som ifølge artiklen rækker til 30-40 kørsel. Altså 5-8 km/kWh. Hvor langt er det lige en elektrisk bil idag kører på en kWh !?

  • 2
  • 0

Senere gik det vist rivegalt der og her - forskellen er at de rettede skuden; hvad gjorde vi? Amanda, POLSAG, SP m.m.

Berlins politi tillader ikke automobiler, som drives af eksplosionsmotorer

@Jan; ja, og ganske godt bemærket. Kan du bedre lide "forbrændingsmotor"? (Just joking, NHF)

Men tænk, at der gik ca 20 timer inden den "pagefault" blev bemærket. Der var 1899 issue 43 - det gik vist lidt (for) hurtigt.

  • 0
  • 1
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten