...hos brugerne for at bruge offentlige trafikmidler og især tog, at det skal tage 2 timer at lukke trafikken og få det tog tømt. Jeg er fuldt bekendt med reglerne i SR at passagererne ikke må forlade toget på fri bane på grund af faren ved de øvrige tog, men i lyset af den forhøjede risiko for nedbrud ved IC4 burde DSB have en beredskabsplan. Det tyder 2 timers ventetid på landets mest befærdede fjernbane ikke på. Jeg er sikker på at de 100+ passagerer i det strandede tog gerne ville bytte 2 timer i et lukket tog med 2 timers ståen op i et IC3 tog der kunne køre dem til Århus. Der må have været et i køen bag IC4 toget der skulle samme vej og som kunne tømme det tog. Og hvis det var præcis det man gjorde så er det utroligt at det skulle tage 2 timer at lukke den modkørende retning så dette IC3 tog kunne køre frem i venstre side op på siden af det nedbrudte tog og få det tømt.
Og så måske man skulle genopfinde "Færgeskamlerne" som standardudstyr i IC4 så der ikke er så langt ned fra nederste trin.
Nå - næst efter seksualdriften er jernbanedriften den menneskelige drift der er sværest at styre...