IC4 kører bedre og bedre, men der er stadig langt til IC3's driftsikkerhed
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

IC4 kører bedre og bedre, men der er stadig langt til IC3's driftsikkerhed

PLUS.
IC4-togene kører bedre og bedre men er stadig langt mindre pålidelige end deres forgænger IC3. Illustration: GesturGis/Bigstock

Hangardronningerne er kørt ud på sidesporet og resten har fået ny software.

Det skandaleramte IC4-tog har ikke mange år tilbage på danske skinner før udfasningen begynder til fordel for nye lokomotiver. Men det kæmper bravt for sit eftermæle. Ifølge den seneste kvartalsrapport
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.