Hvis dobbeltdækkerne der køre regionaltrafikken i dag ikke har pladser nok , hvordan vil det så hjælpe at man indsætter IC3 istedet for de dobbeltdækkere der skal leveres tilbage fra Maj?
Derudover kan jeg heller ikke se hvordan IC4 vil kunne afhjælpe manglen på sidepladser, når 3 IC3 og 1 IR4 kun lige kan holde ved perron, på de fleste stationer!
Det der burde ske nu er at regeringen og oppositionen så til at få elektrificeret resten af jernbanenettet, så DSB i fremtiden kunne købe hyldevare. Desuden lader det osse til at DSB burde tage ved lære af deres bestillinger og i fremtiden lægge sig fast på hvad det er de vil have og når bestillingen så er sendt ud lade være med at bede om ændringer undervejs. For det gør et projekt dyrere og forlænger leveringstiden. At leverandøren så heller ikke har været stabil og ikke er det i ret mange projekter gør kun tingene endnu værre. Hvilket jeg har kunnet se i tidligere artikler om leverancer til SAn Fransisco, Oslo og Nederland, m.fl.