IC3-togsæt kommer ikke til tiden

Klik på billedet for at læse artiklen fra 1. september 1989

Læs også: Statsbanernes anlæg og det rullende materiel gennem 100 år

Læs også: Testtur: De nye lyntog kører fremragende

Læs også: Interessante jernkonstruktioner på den nyåbnede kystbane

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Det er vel mere, hvilken tilstand avisen eksisterede i. Har de været indbundet, vil det være svært at læse midten(ryggen).

  • 1
  • 0

Yep - og DSB stod fast og overtog ikke selv ansvaret for færdiggørelsen. Meeeen, der kom også en del redningsplaner, for Scandia skiftede navn en del gange i de år.

Da togene endelig kom ud at rulle, så kunne kun 3 sammenkobles; mere tillod styringen ikke. Ikke at de gjorde så meget, for til erstatning for MA var det fint. Senere, i regular IC drift, kunne DSB nøjes med 2 sæt i et tog. Resten kunne klares ved pladsbilletkrav og interregionaltog, som grundlæggende set var det tidligere IC-materiel. I løbet af få år blev det dog muligt at få 5 sæt - således som planlagt - til at spille sammen i sammenkoblet tilstand.

  • 4
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten