Hver tredje passager stod af DSB's forsinkede S-tog
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Hver tredje passager stod af DSB's forsinkede S-tog

Hver tredje passager har forladt de stærkt forsinkede S-toge på Køge Bugt-banen, skriver DSB's medarbejderblad, DSB i dag

I juli 2006 havde DSB 49.263 passager på Køge Bugt-banen. I år havde 34.809 kunder fundet ind i de røde togsæt.

DSB tilskriver faldet i passagerer sommerens store sporarbejde, men kunderne er også blevet ramt af det ene tekniske uheld efter det andet som nedfaldne køreledninger, signalproblemer og tognedbrud. Det har betydet længere rejsetid og overfyldte tog.

Sommerens meget omtalte problem med solkurver og skinner, der ikke kunne tåle varme, har ikke betydet ret meget, da der kun har været tre varme sommerdage, hvor togene har sat hastigheden ned på grund af fare for solkurver, skriver Berlingske Tidende.

»Det er vigtigt at understrege, at sporarbejder er nødvendige, og at de bliver gennemført for kundernes skyld. Når det så er sagt, må jeg sige, at dette sporarbejde ikke har været håndteret godt. Vi kigger i øjeblikket på, hvad vi og Banedanmark kan gøre bedre, så kunderne på Køge Bugt kan få et bedre produkt,« siger konstitueret administrerende direktør for DSB S-tog, Gert Frost, til DSB i dag.

Også på Kystbanen mellem Helsingør og København er der arbejde i gang med at udskifte de forældede spor, hvilket giver forsinkelser. Her er hver femte passager forsvundet, skriver DR.

Arbejdet på Køge Bugt-banen fortsætter frem til sidst i oktober, oplyser Banedanmark på sin hjemmeside. Sporene mellem S-togstationerne Dybbølsbro og Hundige fra 1969 var meget slidte og derfor helt nødvendige at udskifte, fortæller Banefirmaet.

Emner : Tog
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten