Hovedstadens betonmonster får hugget det halve hoved af

PLUS.
Bispeengbuen er overdimensionet, og det vil kun få minimal betydning for trafikken, hvis de seks spor bliver til fire, som der nu er lagt op til, lyder rationalet. Illustration: Mads Joakim Rimer Rasmussen/Ritzau Scanpix

Frederiksberg og Københavns kommuner har foreløbig skrinlagt en tunnelløsning og besluttet at nøjes med en delvis nedrivning af Bispeengbuen.

En af hovedstadens mest udskældte betonkonstruktioner er kommet et skridt nærmere en nedrivning. Frederiksberg og København har for nylig lagt sig fast på en model, hvor bulldozerne og nedrivningskranerne
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.