Her tager det 4,5 timer at bygge en elbil
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Her tager det 4,5 timer at bygge en elbil

PLUS.
Illustration: Christian Rantorp

Volkswagen er begyndt at bygge sin første 'rigtige' elbil, ID.3, i delstaten Sachsen. MobilityTech var med, da det forrige mandag gik løs på den østtyske fabrik Zwickau.

Historiens vingesus blæser med orkanstyrke på Volkswagenwerk Zwickau i den tyske delstat Sachsen, hvor bilproduktion har fundet sted i over 100 år. Her i Zwickau i den tyske delstat Sachsen er der blevet fremstillet biler af mærket Horch, Audi, Trabant og senest altså Volkswagen, som siden den tyske

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

genforening har produceret nogle af de mest populære folkevogne, såsom Polo, Golf og Passat. I denne uge har Volkswagen taget hul på et nyt og afgørende kapitel i bilproducentens historie. Men kan VW redde æren og de mange arbejdspladser efter dieselskandalen i 2015, med konkurrenter der har flere års forspring på elbilmarkedet? Zwickau-fabrikken med 8.000 medarbejdere starter under alle ...