Her er gigantmotoren, som giver Boeing flere problemer
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Her er gigantmotoren, som giver Boeing flere problemer

PLUS.
Illustration: GE

Flere GE9X-motorer fragtes tilbage til fabrikken med An-124.

Det blev aldrig til den store fejring, da Boeing 777X skulle vises frem for offentligheden for første gang i marts. Det var nemlig lige efter den anden ulykke med 737 Max, og det var utænkeligt med en storslået udrulningsceremoni. Et par måneder senere var Max-krisen blevet endnu større for Boeing.

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

Da opstod der også problemer for det nye langdistancefly 777X i forbindelse med tests, nærmere bestemt med den nye turboventilatormotor GE9X. Dette skete i sidste fase af certificeringsarbejdet, hvor motoren blev stresstestet over længere tid, og der blev afdækket præmatur slitage på statorerne, som er lavet at titanium, i højtryksturbinen. Jomfrutur formentlig først i 2020 De store konsek...