Her er Venstres plan for togdriften
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Her er Venstres plan for togdriften

  • Jernbanenettet skal elektrificeres. Ddet vil sige, at der skal sættes køreledninger op så alle toge i Danmark til sidst kører på strøm. I dag er det stort set kun det københavnske s-tognet, og strækningen fra Nyborg på Fyn over Fredericia til den tyske grænse, hvor togene kører på el i stedet for diesel.

  • DSB skal sælges. Venstre regner med, at det skal indbringe imellem 5 og 10 mia. kroner, penge som skal bruges på at elektrificere jernbanenettet.

  • 97 pct. i stedet for 90 pct. af togene skal køre til tiden. Det vil Venstre opnå igennem den allerede igangværende anlægning af nye skinner og signaler. Derudover skal der være en gulerod for togselskaber, der kører til tiden.

  • Frem til 2022 skal alle jernbanestrækninger i landet i udbud, så også andre selskaber end DSB kan byde på at køre på dem.

  • Drift af togstationer og arealerne omkring skal være en del ad udbuddene.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Ikke flere privatiseringer af passagertransport TAK.
Jeg ønsker ikke at billetterne skal blive dyrere som det er sket med andre områder der er privatiseret og hvor servicen er blevet dårligere. For grunden til at private virksomheder kan spare penge er at de spare på rengøring, kørsel i de dårlige tider, vinter sikring m.v.

Derfor gør venligst al passagertrafik offentligt ejet igen, så der ikke skal tjenes penge men kun være balance i regnskabet.

  • 0
  • 0

Tak Jørgen.
Du er en af de få der har fattet det. Staten (os alle sammen) skal ikke betale udbytte til ejerene.Privatisering kan kun betyde en ting: dårligere service eller prisforhøjelser.
Private firmaer SKAL levere et overskud, ellers går de fallit.
Når et privat firma overtager fra det offentlige skal der for de samme penge også udbetales en sum penge til aktionærerne/ejerene.
Ergo nedskæringer af en art for at få penge til udbetaling, det kaldes for effektivisering.
Vores infrastruktur skal IKKE privatiseres men fortsat være statens,skal der ske noget kan staten udleje infrastruktur til de private.

  • 0
  • 0

Mere privatisering af passagertransposrt TAK.
Statsmonopol har allerede for længe ført til at tid og penge spildes på prestigeprojekter i stedet for transport forbedring.
De nuværende udliciteringsmodeller skal forbedres, så der er endnu bedre incitatment til at levere bedre løsninger - måltal på kundetilfredshed og regularitet, og ikke kun laveste pris. Og så både bonus og bod...

Derfor gør venligst al passagertrafik privatdrevet, så der ikke spildes penge på løs styring og luftkasteller, men sørg for at der er balance i regnskabet

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten