Ukendt

  • Ing.dk er under ombygning - vi er tilbage mandag med nyt udseende. Henover weekenden er alt vores indhold åbent, men man kan ikke logge ind og debattere.

Her er 2011-rapporten om IC4-akselrevner

Efter anden revnede IC4-akselkasse i december 2010 fik DSB undersøgt komponenterne hos tyske Schaeffler Techonolgy. Rapporten, som Ingeniøren har indsigt i, tyder på, at der er tegn på træthedsbrud, selv om materialer, fremstilling og håndværk ikke fejler noget.

Læs også: Ekspert-rapport advarede DSB om IC4's fejlramte akselkasser for fire år siden

DSB konkluderede efter rapporten, at træthedsbruddene i frontakslerne var forårsaget af påkørsel med en sporstopper på et værksted, og valgte derfor ikke at se revnerne som et problem. Derfor fik Atkins ikke noget at vide om de to hændelser med revner i aksellejekasserne.

Læs også: Minister: Ufatteligt, at DSB skjulte revner for IC4-konsulenter

Læs den selv herunder:

Schaeffler Technology rapport om skader på IC4 aksellejekasser

Emner : Tog
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

er en Selvstændig Offentlig Virksomhed - betyder det at de skal fortælle alle om alt.

Lad dem dog i det mindste få lidt arbejdsro!

Når man ser hvilke uhyggeligt detaljerede spørgsmå folketinget stiller om DSB, kan man da godt forstå at virksomheden ikke har en jordisk chance for at agere som virksomhed. Spørgsmålene er sådan på niveau - var det Hansen eller Jensen som skiftede toiletpapir på tog 4711 i morges!

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten