Havarirapport: Lavt olietryk standsede maskinerne på Viking Sky
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Havarirapport: Lavt olietryk standsede maskinerne på Viking Sky

PLUS.
Illustration: Wiki Commons/Kjersti Magnussen/TU

Rapporten holder fast ved første sikkerhedsadvarsel: Hold øje med olieniveau og olietryk. En af hovedmotorerne var frakoblet for at blive repareret.

Statens Havarikommisjon for transport (SHT) i Norge offentliggør i dag en foreløbig rapport om ulykken med Viking Sky, som mistede al motorkraft, da skibet krydsede Hustadvika 23. marts i år. I rapporten kommer det frem, at den ene af de to hovedmotorer på 6.720 kW var koblet fra, før skibet begav sig

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

ud på Hustadvika. Læs også: Ugens debat: Hvordan kunne det gå så galt med Viking sky? Skibet har denne motorkonfiguration: MAN 2x 9L32/44CR (5 MW) og 2x12V32/44CR (6,7 MW). Turboladeren til det, der kaldes DG3 (dieselgenerator 3), blev ødelagt 16. marts, og en tekniker fra MAN var om bord for at afmontere turboladeren, før en ny skulle sættes ind ved næste havneanløb. Viking Sky var på v...