Havarikommission finder helt ukendt materialefejl bag A380-motorhavari

PLUS.
Store dele af forsiden af motoren eksploderede af i en "ucontained engine failure" over Grønland indlandsis. Illustration: bea.aero

Det skyldtes såkaldt "cold dwell fatigue", da en motor ekploderede over Grønlands indlandsis. Opdagelsen kan give flyindustrien en nyt, stort problem.

Hændelsen over Grønland i 2017 huskes måske bedst fra de dramatiske billeder og film af den eksploderede motor på Air France flyet af typen A380-800 taget inde fra kabinen kort efter havariet. Uheldet
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.