Grundfos-direktør gør status: Det har vi lært af fem år med Smart Factory

PLUS.
Illustration: Grundfos

Efter fem år gør den danske pumpegigant Grundfos status over sin ‘Smart Factory’-indsats. En vigtig erfaring er, at basal infrastruktur skal på plads, før kunstig intelligens og augmented reality rulles ud.

Digitaliseringen er kommet til Bjerringbro. Sådan lød det bombastisk fra Mads ­Nipper, daværende topchef i Grundfos, i 2016. Udmeldingen kom i kølvandet på en opbremsning i væksten hos den midtjyske pumpeproducent. Siden
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.