GRAFIK: Se teknologierne, der indtager byerne
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

GRAFIK: Se teknologierne, der indtager byerne

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

...... Busser er næsten udfaset i 20x0 - Magnet fortov og Magnetbaner dominerer i og mellem de smarte byer. Udviklingen af Magnettog - som Japan og Kina har idag fortsætter - og nye materialer gør disse tog og baner yderligere energieffektive således investeringen bliver endog meget god.

Rejseruter mellem storbyer som Oslo - Göteborg - Kbh - Århus kan blive et af de første store Magnetbane systemer i Europa - med de meget store fordele som det kan give. Udviklingen og optimeringen af Magnettog´s helhederne giver industri og konkurrence fordele mange år frem. .......

Lidt links vedr. noget af den viden som findes idag:

http://www.thyssenkrupp.com/documents/Publ...

og lidt Magnettog´s links

Nyhedsbrev på Engelsk

http://www.ft.dk/samling/20141/almdel/eru/...
http://www.ft.dk/samling/20141/almdel/eru/...
http://www.ft.dk/samling/20141/almdel/tru/...
http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/...
http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/...
http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/...
http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/...

(stor fil ) Rapport på Engelsk

http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/...

( OH fil ) Overheads vist i Folketinget i 2014

http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/...

  • 0
  • 1

Der findes en lille kreds af magnetbane-entusiaster her i landet, der lancerer fantasifulde forslag om magnettog her og der og alle vegne. Egentlig har jeg stor sympati for folk, der bider sig fast i én ide - men det gør nu ikke noget, at der også er en smule realisme i de mange forslag, og det savnes her.

Det første krav, der må stilles til magnettogene, er at der skal være et tilstrækkeligt stort passager-underlag til at kunne forrente de betydelige investeringer. Når tyskerne for år tilbage skrottede deres planer om magnettog ml. Hamburg og Berlin, hvor passagerunderlaget dog er en del større, end her i vores del af Europa, hvordan vil Ole Rasmussen og hans meningsfæller, så få magnettogene til at løbe rundt?

Det næste krav er at tilhængerne skal gøre rede for, hvorfor det haster så pokkkers meget med at komme rundt mellem de nævnte storbyer, at der skal investeres i en dyr teknik, der kun kan benyttes af ganske få af de rejsende. Hvor mange stop skal der fx være mellem København og Århus, og hvor mange mellem København og Göteborg/Stockholm.

  • 2
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten