Google kigger væk mens svindlere malker virksomheders reklamebudgetter
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Google kigger væk mens svindlere malker virksomheders reklamebudgetter

PLUS.

Intet tyder på, at ­Google sætter effektivt ind mod svindelannoncer, og reklamegiganten får da også mellem 30 og 50 procent af hver eneste lille transaktion.

Googles reklameforretning udgør kernen af mastodondents enorme og voksende omsætning. Men nylige eksempler tyder på, at Google er grådig og udnytter sit monopol, når selskabet ikke beskytter sine kunder mod svindlere, der har hærget markedet i årevis. For blot at nævne et eksempel kostede én hjemmeside

Ønsker du at se hele indholdet?

Det kan du med et PLUS-abonnement. Det giver dig digital adgang til al PLUS-indhold og 'Ingeniørens digitale avis.'

Som IDA-medlem kan du få adgang til alt PLUS-indhold. Klik her for at læse hvordan.

på et døgn en dansk virksomhed 14.000 kroner fra selskabets reklamepulje. For de mange penge fik virksomheden 4.000 besøgende til virksomhedens hjemmeside, hvert besøg til en pris af mellem 1,50 og 19 kroner. Men de var værdiløse alle som en. Den danske virksomhed, der ikke ønsker sit navn frem i artiklen, er offer for et udbredt koncept på reklamemarkedet: kliksvindel. Det foregår i a...