Google kigger væk mens svindlere malker virksomheders reklamebudgetter
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Google kigger væk mens svindlere malker virksomheders reklamebudgetter

PLUS.

Intet tyder på, at ­Google sætter effektivt ind mod svindelannoncer, og reklamegiganten får da også mellem 30 og 50 procent af hver eneste lille transaktion.

Googles reklameforretning udgør kernen af mastodondents enorme og voksende omsætning. Men nylige eksempler tyder på, at Google er grådig og udnytter sit monopol, når selskabet ikke beskytter sine kunder mod svindlere, der har hærget markedet i årevis. For blot at nævne et eksempel kostede én hjemmeside

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

på et døgn en dansk virksomhed 14.000 kroner fra selskabets reklamepulje. For de mange penge fik virksomheden 4.000 besøgende til virksomhedens hjemmeside, hvert besøg til en pris af mellem 1,50 og 19 kroner. Men de var værdiløse alle som en. Den danske virksomhed, der ikke ønsker sit navn frem i artiklen, er offer for et udbredt koncept på reklamemarkedet: kliksvindel. Det foregår i a...