Godsoperatører fanget i et umuligt valg ved udrulning af ERTMS: Gods ender på landevejen fremfor på jernbanen

PLUS.
Et MZ1400-lokomotiv fra DB Cargo. Lokomotivet er ét af dem, DB Cargo gerne vil have opgraderet til ERTMS-signalsystemet. Illustration: wikiawrider | Wikimedia Commons

Jernbanegodstransportører skal investere i en ECTS-ombygning, før de får en kontrakt i hus og ved, om pengene kan tjenes ind.

En typisk catch-22. Damned if you do, damned if you don't. På dansk vil vi sige 'et klassisk dilemma', 'valget mellem to onder' og uanset hvilket valg, der træffes, giver det problemer. Sådan kan situationen
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.